Volvo laserade sin nya bilmodell S90 med en reklamvideo som gav åtminstone mig i det närmaste gåshud:

Volvo kan verkligen det här med att marknadsföra sina produkter genom att berätta en bakomliggande historia och det är en sak som kunderna också alltmera efterfrågar – för du vill antagligen inte ”bara” köpa en produkt utan du vill också ha en upplevelse med en viss känsla. Allt det här får man i Volvos reklam för deras nya S90, där videon berättar ”det här jag gjort av”.

I filmen ser man hur bilen susar fram i den karga, men ack så vackra skandinaviska naturen, för att senare köra på de stora motorvägsinfarterna till Stockholm, till att rulla fram längs med huvudstråken inne i Stockholms innerstad. Till sist bjuds vi även på en åktur längs med havsbandet ute i Stockholms skärgård (Roslagen?) och där tonar videon ut till en stjärnklar himmel med ”Innovation Made By Sweden”.
Ja, jag blev väl faktiskt smått lyrisk av en bilreklam som gick på TV4 😉

Hmm, nu började jag igen fundera kring saker som att: 1. nästa bil jag köper nog blir en Volvo, och 2. att det så småningom vore dags att flytta till Stockholm igen…

Sebastian